Κυριακή, 30 Οκτωβρίου 2011

Αχλαδόπιτα με καβουρντισμένα αμύγδαλα και σως σοκολάτας έκπληξη

Από μέρες τριβέλιζε στο μυαλό μου μια ιδέα. Να κάνω τα αχλάδια που είχα στη φρουτιέρα μου μια πίτα. Πριν από δύο χρόνια είχα φάει μια καταπληκτική τούρτα στη Γαλλία με αχλάδια "καμμένα", η ο΄ποία ήταν το κάτι άλλο στον ουρανίσκο σου. Έχω βρει, εν τω μεταξύ, έναν κυριούλη στη λαϊκή, χρόνια τώρα, ο οποίος έχει εξαιρετικά αχλάδια, γλυκά, ζουμερά, που τρώγονται με τη φλούδα οπότε η επιθυμία για γλυκό με αχλάδια ήρθε και μέστωσε.

Επιστράτευσα, λοιπόν, γνώσεις και όρεξη και ξεκίνησα να φτιάχνω την πίτα μου. Ο άντρας μου απόρησε φυσικά "12 η ώρα το βράδυ φτιάχνεις πίτα;" μου είπε.  "Μην ανησυχείς" του απάντησα, "σε λίγη ώρα θα είναι έτοιμη".

Άνοιξα τα ντουλάπια μου, βεβαιώθηκα ότι έχω όλα τα απαραίτητα υλικά και ξεκίνησα.

Θα ετοιμάσουμε μια πίτα, αντίστοιχη με τη μηλόπιτα αλλά με κάποιες βασικές παραλλαγές. Καταρχήν, καθαρίζουμε τα φρούτα μας, 5 αχλάδια είναι αρκετά και τα αφήνουμε στην άκρη. Σε ένα τηγανάκι καβουρντίζουμε περίπου 100γρ αμύγδαλο (μισό σακουλάκι συσκευασμένο, ανάλατο, άσπρο) αφού προηγουμένως το έχουμε περάσει από το multi και το έχουμε θρυμματίσει.


Σε ένα ταψάκι με αποσπώμενο τσέρκι ρίχνουμε κομμάτια βούτυρο (περίπου 2 μεγάλες κουταλιές) και 2 - 3 κουταλιές ζάχαρη και βάζουμε το ταψάκι στο φούρνο να λιώσει το βούτυρο και να κάψει μέχρι να ετοιμάσουμε τη ζύμη μας.

Ώρα για τη ζύμη, λοιπόν. Χτυπάμε στον κάδο του μίξερ μία κούπα ζάχαρη με μισή κούπα λάδι. Προσθέτουμε μισή κούπα γάλα και 2 αυγά, και σταδιακά ρίχνουμε 250 γρ. αλεύρι και λίγο κονιάκ. Εάν το επιθυμούμε μπορούμε να ρίξουμε μέσα ση ζύμη ποσότητα από τα καβουρντισμένα αμύγδαλα.

Βγάζουμε το ταψάκι μας από το φούρνο και στρώνουμε από πάνω τα αχλάδια. Πασπαλίζουμε με το καβουρντισμένο αμύγδαλο και ρίχνουμε τη ζύμη μας. Ψήνουμε την πίτα μας στον αέρα στους 180ο για μισή ώρα.

Όταν ετοιμαστεί, την βγάζουμε από το φούρνο και την αφήνουμε να κρυώσει για λίγο. Ξεφορμάρουμε αναποδογυρίζοντας την. Σε αυτή τη φάση μπορούμε να τη σερβίρουμε ως έχει, πασπαλισμένη με κανέλα ή να ετοιμάσουμε μια σως σοκολάτας έκπληξη.

Κόβουμε κομμάτια μια σοκολάτα κουβερτούρα και τη βάζουμε σε ένα κατσαρολάκι να λιώσει με 50 - 100 γρ. γάλα περίπου. Προσθέτουμε λικέρ Amaretto για μυρωδιά. Αφού λιώσει η σοκολάτα καλά και γίνει σχετικά ρευστή την απλώνουμε πάνω από την πίτα μας.

Σερβίρουμε την παρέα μας και περιμένουμε. Σε λίγο θα ακουστεί το γνωστό "μμμμμ" που θα μας ικανοποιήσει ακόμα περισσότερο!!!

Μετά από αυτό, όπως καταλαβαίνετε ο άντρας μου δεν μουρμούρησε για την ώρα.

Φιλιά, Φωτεινούλα  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Chit chat!!!