Κυριακή, 13 Νοεμβρίου 2011

Ζωμός κοτόπουλο από τα χεράκια σας


Πολύ συχνά βλέπω συνταγές που θέλουν ζωμό κοτόπουλο άλλοτε σε μεγαλύτερη κι άλλοτε σε μικρότερη ποσότητα για να μαγειρευτούν. Ποτέ όμως δεν προσπάθησα να τον ετοιμάσω και κατέληγα να χρησιμοποιώ σκέτο νερό. Τους κύβους τους αντιπαθώ!!!

Ο λόγος που δεν το επιχειρούσα ήταν γιατί όποτε αγόραζα κοτόπουλο το μαγείρευα ως ήταν, μαζί με τα κόκαλα του αδυνατώντας να τα ξεχωρίσω και να τα χρησιμοποιήσω διαφορετικά. 

Τις προάλλες, λοιπόν, αποφάσισα ότι ήθελα να ετοιμάσω ζωμό κοτόπουλου και να τον διατηρήσω στην κατάψυξη για κάποια μελλοντική συνταγή. Πήγα, λοιπόν, στο χασάπη και τον ρώτησα αν είχε κι αν μπορούσε να μου δώσει κόκαλα κοτόπουλου για να ετοιμάσω τον ζωμό. Δεν ξέρω αν ο δικός μου ο χασάπης είναι ευγενικός, ή αν είναι έτσι όλοι οι χασάπηδες, αλλά ήταν περιχαρής να με προμηθεύσει, χωρίς κανένα κόστος, τα κόκαλα του κοτόπουλου που του είχαν περισσέψει από το ξεκοκαλισμένο στήθος κοτόπουλου που πουλάει. Μου έδωσε, λοιπόν, μία τσάντα κόκαλα που δεν ήξερα τι να τα κάνω ενώ τελικά δεν μου έφτασαν κιόλας. Μάλιστα, μου είπε ότι όποτε ήθελα μπορούσα να πάω και να πάρω κι άλλα!!!

Ξέπλυνα καλά τα κόκαλα και τα ζεμάτισα σε μια μεγάλη κατσαρόλα για λίγα λεπτά. Πέταξα το πρώτο νερό και τα έβαλα να βράσουν για 3 ώρες σε χαμηλή φωτιά ξαφρίζοντας τα στην αρχή. Πρόσθεσα στην κατσαρόλα ένα φύλλο δάφνης, ένα κλωνάρι σέλινο, ένα κρεμμύδι, ένα καρότο, μαϊντανό και θυμάρι.

Άφησα το ζωμό μου να κρυώσει και έπειτα το σούρωσα με το σουρωτήρι και το σινουά και το μετέφερα σε τάπερ ή σε θήκες για παγάκια ώστε να μπορώ να το διαχειριστώ σε μεγαλύτερες και μικρότερες ποσότητες ανάλογα με τη ζήτηση της συνταγής μου. 

Εάν ο χασάπης σας δώσει πολλά κόκαλα, όπως ο δικός μου, μπορείτε να φτιάξετε επί τόπου με τα μισά κόκαλα μία κοτοσουπίτσα προσθέτοντας στο ζωμό καρότο, σέλινο, πατάτα, κρεμμύδι, αλάτι και πιπέρι και, τελευταία, το ρυζάκι σας ή τον τραχανά σας.

Επίσης, μπορείτε να ξεψαχνίσετε τα κόκαλα και να βγάλετε μικρές μπουκίτσες κοτόπουλο και να τις ρίξετε μέσα στη σούπα για να γίνει πιο χορταστική! Ένα ωραίο ελαφρύ βραδυνό για τα παιδάκια σας και για εσάς!!!

Για να μην μπερδευόσαστε με τους ζωμούς, μην τους αλατίζετε ποτέ παρά μόνο κατά τη χρήση τους στην εκάστοτε συνταγή.

Φιλιά, Φωτεινούλα 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Chit chat!!!