Τρίτη, 22 Νοεμβρίου 2011

Πουγκάκι ψαριού με λαχανικά και μυρωδικά


Για σήμερα σας έχω ένα ξεχωριστό πιάτο με ψάρι. Δεν είναι δύσκολο θέλει όμως μια τεχνική.

Έχω φροντίσει από εχθές να προμηθευτώ το ψάρι μου οπότε πρωί πρωί αρχίζω το μαγείρεμα. Επέλεξα ένα μεγάλο ψάρι όπως το μυλοκόπι, μπορείτε να επιλέξετε και το λαβράκι. Ένα μεγαλούτσικο μυλοκόπι είναι αρκετό για μια τετραμελής οικογένεια.

Φιλετάρω το ψάρι μου ώστε να το αφήσω καθαρό και χωρίς κόκαλα. Βάζω το ψάρι μου με την πλάτη σε μένα κα ικάνω μια βαθιά λοξή χαρακιά κάτω από τα μπροστινά φτερά και άλλη μία πάνω από την ουρά. Ξεκινάω και κόβω το ψάρι με φορά από την ουρά προς το κεφάλι, παράλληλα με το επίπεδο, πιέζοντας γερά το ψάρι με το χέρι από πάνω, και με το μαχαίρι πάνω από τη ραχοκοκαλιά του ψαριού.
  

Όταν ολοκληρώσω με το πάνω κομμάτι, γυρίζω τούμπα το ψάρι και κάνω το ίδιο και με το άλλο φιλέτο. Τώρα έχω αφιρέσει το κεντρικό κόκαλο και τα πλαϊνά.

Αφού αφαιρέσω το μεσαίο κόκαλο και τα πλαϊνά, συνεχίζω να αφιαιρέσω από τα φιλέτα τα κόκαλα της κοιλιάς (φωτό 1) και, τέλος, τα μικρά εσωτερικά που έχουν απομείνει χρησιμοποιώντας το ειδικό τσιμπιδάκι (φωτό 2). Στο τέλος, έχω δύο καθαρά φιλέτα. 

Χωρίς το τσιμπιδάκι θα παιδευτείτε πάρα πολύ για να βγάλετε τα κοκαλάκια. Τα κόκαλα που έχω απομακρύνει, τα βάζω όλα σε μια μεγάλη κατσαρόλα με νερό και τα βράζω για μισή ώρα περίπου, σε μέτρια φωτιά,  χωρίς να τον αλατίσω, για να πάρω το ζωμό τους.

Οδηγίες για το ζωμό θα βρείτε εδώ

Αφήνω το φιλεταρισμένο ψάρι στην άκρη και ξεκινάω να κόβω τα λαχανικά μου. Διάλεξα το πράσο, το σέλερυ και το καρότο, τα οποία τα έκοψα λωρίδες, όχι στρογγυλά, για να τα βάλω ανάμεσα στα ψάρια.

Παίρνω μία λαδόκολα και ακουμπάω πάνω το ένα φιλέτο ψαριού με την πέτσα προς τα κάτω, το λαδώνω ελαφρά, αλατοπιπερώνω, ρίχνω λίγο βασιλικό και τρίβω 2 φυλλαράκια αποξηραμένη λουίζα. Εάν έχετε φρέσκια λουίζα μπορείτε να βάλετε φρέσκια. Πάνω στο ψάρι ακουμπάω τα λαχανικά μου στη σειρά, κατά μήκος, λαδώνω ελαφρά και αλατίζω. Ετοιμάζω το άλλο κομμάτι ψάρι, το λαδώνω, το αλατοπιπερώνω, βάζω το βασιλικό και τη λουίζα και το ακουμπάω πάνω στα λαχανικά με την πέτσα προς τα πάνω. Κι έτσι δημιουργώ ένα σάντουιτς με το ψάρι.
Κλείνω τη λαδόκολλα τσαλακώνοντας την από πάνω και στο πλάι και βάζω το πουγκί σε ένα πυρέξ στο φούρνο όπου το ψήνω για καμιά ώρα περίπου, στον αέρα, στους 180ο.
Ετοιμάζω το ρυζάκι μου για να συνοδέψω το ψάρι μου στο οποίο μπορώ να προσθέσω φύλλα βασιλικού για μυρωδιά. Για σήμερα διάλεξα ρύζι Jasmin μέσα στο οποίο έριξα και λίγη ποσότητα από το ζωμό του ψαριού.

Όταν ετοιμαστεί το ψάρι το βγάζω από τη λαδόκολλα και το τοποθετώ προσεκτικά σε μια μεγάλη πιατέλα και σερβίρω. Τα λαχανικά τρώγονται ολόκληρα.

Συμβουλή #1: Σε περίπτωση που δεν θέλετε να φάτε τα λαχανικά, κρατήστε τα στην άκρη και κάντε τα μπιφτεκάκια λαχανικών. Τη συνταγή θα τη βρείτε εδώ

Συμβουλή #2 Περάστε τα λαχανικά στο multi και σερβίρετε το ψάρι με ένα πουρέ λαχανικών που θα έχετε αρωματίσει με μέντα!

Συμβουλή #3 Προς Θεού! μην πετάξετε τα κόκαλα από την κατσαρόλα όταν ετοιμάσετε το ζωμό. Σουρώστε το ζωμό και φυλάξτε τον σε ένα τάπερ στην κατάψυξη.  Μαδήστε το κρέας του ψαριού από τα κόκαλα, το οποίο παρεπιμπτόντως είναι πεντανόστιμο, και κρατήστε το στην άκρη για να κάνουμε κροκέτες ψαριού!
Όπως καταλαβαίνετε, δεν πετάμε τίποτα!!! Οι κροκέτες ψαριού μπορούν να συνοδέψουν την αυριανή φακή μας ή φάβα!

Φιλιά, Φωτεινούλα

1 σχόλιο:

Chit chat!!!