Τετάρτη, 21 Δεκεμβρίου 2011

Κοκκινιστό κοτόπουλο της γιαγιάς με ελιές και χυλοπίτες

Είχα κάτι ωραιότατες Κρητικές χυλοπίτες στο ντουλάπι μου που μόνο με κοτόπουλο θα μπορούσα να τις συνδυάσω αξιοπρεπώς! Όπερ και εγέννετο...

Αλατοπιπερώνω το κοτοπουλάκι μου και το τσιγαρίζω σε καυτό λάδι στην κατσαρόλα από όλες τις πλευρές. Αποσύρω από την κατσαρόλα και ρίχνω μέσα ένα κρεμμύδι ξερό, ψιλοκομμένο για να το τσιγαρίσω και αυτό. Όταν είναι έτοιμο το κρεμμύδι, ξαναβάζω μέσα το κοτόπουλο και, μόλις ζεσταθεί λίγο, σβήνω με ένα ποτήρι κόκκινο κρασί. Περιμένω να φύγει το πολύ αλκοόλ και ρίχνω μέσα στην κατσαρόλα ένα φύλλο δάφνης, 3 κόκκους μπαχάρι, 2 γαρίφαλα, βασιλικό ξερό και θυμάρι. Προσθέτω το ζωμό κοτόπουλο που είχα κρατήσει από την άλλη φορά και 2 ντομάτες τριμμένες ή σάλτσα ντομάτας του κουτιού. Λόγω της σάλτσας ντομάτας θα ρίξετε και 1κγ ζάχαρη για να νοστιμίσει. Δοκιμάζω τη σάλτσα μου και αλατοπιπερώνω ξανά. 

Αφήνω το κοτόπουλο να βράσει μέχρι να γίνει λιώμα για καμιά ωρίτσα σε χαμηλή φωτιά ή στη χύτρα για μισή ώρα. Μόλις είναι έτοιμο, το βγάζω από την κατσαρόλα και ρίχνω μέσα τις χυλοπίτες, ένα φλυτζάνι είναι αρκετό, και συμπληρώνω νεράκι εφόσον χρειάζεται. Ανακατεύω συχνά πυκνά για να μην μου κολλήσουν οι χυλοπίτες στον πάτο της κατσαρόλας και λίγο πριν τις σβήσω ρίχνω μέσα 5-6 μαύρες ελιές χωρίς τα κουκούτσια τους. Μετά από 10-15 λεπτά είναι έτοιμες και οι χυλοπιτούλες μου. 

Σερβίρω σε ένα βαθύ πιάτο τις χυλοπίτες με μπόλικο χοντροτριμμένο ξηρό ανθότυρο Κρήτης ή φέτα. Το κοτόπουλο μπορώ να το έχω στο πλάι ή να το ξεκοκκαλίσω και να το ρίξω και αυτό μέσα στο πιάτο!

Φιλιά, Φωτεινούλα 

2 σχόλια:

  1. Νόστιμη συνταγή! οι ελιές δίνουν γεύση ωραία ,τις χρησιμοποιώ και εγώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Νόστιμη συνταγή! οι ελιές δίνουν ωραία γεύση,τις χρησιμοποιώ και εγώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Chit chat!!!