Σάββατο, 21 Ιανουαρίου 2012

Μαρμελάδα κυδώνι, η παραπονιάρα


Με κοιτούσε το καημένο το κυδώνι από τη φρουτιέρα κι όλο ζάρωνε και ζάρωνε. Κι εγώ, καμία σημασία δεν του έδινα, το προσπερνούσα αδιάφορα και γυρνούσα το κεφάλι μου από την άλλη μεριά. Άλλες μέρες πάλι, το πλησίαζα, το έπιανα στα χέρια μου, το σήκωνα, το μύριζα και έπειτα το ξανάβαζα στη θέση του επιλέγοντας το διπλανό του μήλο ή το πορτοκάλάκι της γωνίας.

Ε, λοιπόν, χθες, είπα να το τιμήσω. "Δεν πετάμε τίποτα στην κουζίνα" αναφώνησα από μέσα μου θριαμβευτικά και το έπιασα στα χέρια μου με στοργή. 

- Τι να σε κάνω εσένα, τώρα; του είπα.
- Μαρμελαδίτσα! μου απάντησε γλυκά
- Μαρμελαδίτσα; Πάμε! του απάντησα και ξεκίνησα να το καθαρίζω...

Με ένα μόνο κυδώνι έβγαλα ποσότητα μαρμελάδας όση τα βαζάκια που πουλάνε τα σούπερ μάρκετ. Συνεπώς, μην αμελείτε τα φρούτα σας... εκμεταλλευτείτε τα!

Λίστα για ψώνια
1κιλό κυδώνια καθαρισμένα
600γρ. ζάχαρη  
2-3 καρφάκια γαρύφαλο
χυμό μισού λεμονιού

Καθαρίστε το κυδώνι και κόψτε το ακανόνιστες φετούλες και βάλτε το μέσα σε ένα κατσαρολάκι με ισόποση μαύρη, κατά προτίμηση, ζάχαρη, 2-3 καρφάκια γαρύφαλο και ένα φλυτζάνι νερό. Αφήστε το να βράσει σε χαμηλή φωτιά για αρκετή ώρα ώσπου να μαλακώσει και να είναι εύκολο να το λιώσετε. Φροντίστε να υπάρχει ζουμάκι μέσα στο κατσαρόλι πριν ξεκινήσετε το λιώσιμο διαφορετικά συμπληρώστε με καυτό νερό από το βραστήρα.

Με το blender πολτοποιήστε το κυδώνι όπως έιναι μέσα στο κατσαρόλι. Το δικό μου έχει μεταλλικό στέλεχος οπότε είναι ανθεκτικό στις υψηλές θερμοκρασίες αλλιώς περιμένετε να κρυώσει η μαρμελάδα σας. Αφήστε τη να κρυώσει πριν τη βάλετε σε αποστειρωμένο βαζάκι και στο ψυγείο σας. Εάν τη δείτε και σφίξει αρκετά μετά που θα κρυώσει βάλτε 1-2 κσ. ζεματιστό νερό και αραιώστε τη λιγάκι.

Ό,τι πρέπει για το πρωινό σας ψωμάκι και τη λατρεύουν τα παιδιά!!!

Φιλιά, Φωτεινούλα

2 σχόλια:

  1. Ωραία ανάρτηση!! έχω κι εγώ κάτι ξεχασμένα κυδώνια οπότε ευκαιρία να την κάνω! με γεια και το νέο look!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Chit chat!!!