Πέμπτη, 2 Φεβρουαρίου 2012

Πρωτότυπα ρεβίθια σκορδαλιά ή χούμους


Όσο περίεργη κι αν σας ακούγεται αυτή η συνταγή σας διαβεβαιώνω ότι δεν είναι καθόλου! Προχτές το βράδυ πριν κοιμηθώ μου ήρθε η έμπνευση να μεταμορφώσω τα ρεβίθια που μου είχαν απομείνει σε σκορδαλιά. Είχα ολοκληρώσει σχεδόν την έμπνευση μου όταν σκέφτηκα να το ψάξω στο ιντερνέτ λίγο παραπάνω όσων αφορά τα μυρωδικά και μπαχαρικά της συνταγής. Θυμόμουν και τον πατέρα μου που έφτιαχνε χούμους λιβανέζικο και ποτέ δεν έτρωγα...

Και τότε ήταν που έπεσα πάνω σε μια παραδοσιακή συνταγή της Αρκαδίας όπου κάνουν τα ρεβίθια σκορδαλιά! Αυτό είναι, λέω! Εξαιρετική συνταγή με ελαφρώς αλλιώτικη εκτέλεση και σύνθεση αλλά ένα γευστικό αποτέλεσμα απαράμιλλο!!!

Προσωπικά έκανα μια μίξη των διαφόρων συνταγών που βρήκα, παραδοσιακών και χούμους, και σας την παρουσιάζω με εγγυημένο γευστικό αποτέλεσμα.



Λίστα για ψώνια
300γρ. ρεβίθια βρασμένα
1κσ. ταχίνι
3 σκελίδες σκόρδο
1κγ. κύμινο
αλάτι - πιπέρι
3 κλαράκια μαϊντανό
1-2κσ. μισού λεμονιού
ελαιόλαδο




Χρησιμοποιώ τα ρεβίθια με το κρεμμύδι τους που μου έχουν μείνει από τη ρεβιθάδα της προηγούμενης μέρας. Βάζω τα ρεβίθια μου στο Multi και προσθέτω ακόμα το ταχίνι, το σκόρδο, αλάτι, πιπέρι, το κύμινο, το μαϊντανό, το ελαιόλαδο και το χυμό του λεμονιού ήτοι όλα τα υλικά μου. 

Πολτοποιώ όλα τα υλικά μου μέχρι να γίνουν μια απαλή κρέμα. Δοκιμάστε εάν θέλετε να προσθέσετε κάποιο υλικό. Εγώ δεν χόρταινα να προσθέτω κύμινο!

Σερβίρετε τη σκορδαλιά σας σε ένα μπολάκι με λίγο φρέσκο ελαιόλαδο και φυλλαράκια μαϊντανό παρέα με τα ψάρια και τα θαλασσινά σας. Μια άλλη πρόταση σερβιρίσματος είναι πάνω σε ψημένο ψωμί. Είναι φοβερό!  

Φιλιά, Φωτεινούλα

4 σχόλια:

  1. Απαντήσεις
    1. το συνιστώ ανεπιφύλακτα! και το καλύτερο της υπόθεσης είναι ότι δεν ήταν καθόλου βαρύ και δεν μύριζες σκόρδο όπως η κλασική σκορδαλιά!!!

      Διαγραφή
  2. Πολύ ωραία ιδέα Φωτεινή, μπράβο!Τα αρώματα και μόνο... φαντάζομαι!Μου αρέσει και μένα πολύ το κύμινο!!!Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. κάποιες συνταγές το έδιναν και με πάπρικα αλλά προτίμησα το κύμινο γιατί ήταν πιο ιδιαίτερο και πικάντικο. Η πάπρικα μου έπεφτε πολύ γλυκιά για ένα τέτοιο έδεσμα. Μπορείς να δοκιμάσεις και τα δύο!

      Διαγραφή

Chit chat!!!