Τετάρτη, 19 Σεπτεμβρίου 2012

Μαρμελάδα σύκο... νόστιμη!!!


Σύκα καλοκαιρινά, από το χωριό που στάζουν μέλι μου έστειλαν τις προάλλες αλλά πόσα να φάω; Φοβήθηκα μη μου χαλάσουν αλλά ήθελα και κάτι διαφορετικό για το πρωινό μου. Μαρμελαδίτσα, λοιπόν.

Λίστα για ψώνια
1κιλό σύκα καθαρισμένα 
1 μήλο ή 1 αχλάδι καθαρισμένο (προαιρετικά)
400γρ. ζάχαρη 
1κσ πηκτίνη
χυμό μισού λεμονιού
1 κλαράκι αρμπαρόριζα


Πλένετε και καθαρίζετε τα σύκα καλά. Προσοχή μήπως κάποιο είναι χαλασμένο. Τα βάζετε σε ένα κατσαρολάκι μαζί με τη ζάχαρη και τα αφήνετε για αρκετές ώρες να βγάλουν λίγο ζουμάκι. Τα σύκα δεν χρειάζονται πολύ ζάχαρη γιατί έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε σάκχαρα. Ξεκινάτε και τα βράζετε σε πολύ χαμηλή φωτιά, όλη μέρα, προσέχοντας να μην κολλήσουν στον πάτο.

Εάν είναι πολύ ώριμα και μαλακά τότε θα βράσουν γρηγορότερα. Πιθανόν να παρατηρήσετε ότι όσο βράζουν τα σποράκια τους έρχονται στην επιφάνεια. Εάν δεν σας ενοχλεί αφήστε τα διαφορετικά θα πρέπει να τα σουρώσετε με τη βοήθεια σπάτουλας ή σινουά με μεγάλες τρύπες για να περάσουν τα σποράκια αλλά να μείνει το φρούτο.

Τα συκαλάκια μου δεν χρειάστηκαν επιπλέον λιώσιμο γιατί ήταν ήδη πολύ ώριμα. Αναγκάστηκα όμως να τα "ξεσποριάσω" πολλές φορές και ομολογώ ότι με δυσκόλεψαν αρκετά. Πρέπει να έκανα την ίδια διαδικασία γύρω στις έξι φορές. Τελικά, όμως, είχα μια μαρμελάδα χωρίς πολλά σπόρια την οποία μπορούν να τη φάνε τα παιδιά μου κι εγώ με μεγάλη άνεση χωρίς να ακούω κράτσα-κρούτσα στο στόμα μου.

Προς το τέλος του βρασμού προσθέτω το κλαράκι αρμπαρόριζας να πάρει μια βράση με τη μαρμελάδα και αφού τη σβήσω τη μαρμελάδα και όσο είναι ακόμα ζεστή προσθέτω την πηκτίνη και ανακατεύω καλά. Αφήνω λίγο να κρυώσει και να πήξει περισσότερο κι έπειτα τη μεταφέρω σε αποστειρωμένα βάζα.

Προσωπικά δεν ήθελα να προσθέσω μήλο ή αχλάδι γιατί δεν είναι η εποχή τους. Εσείς αν έχετε βρει νόστιμα φρούτα μπορείτε να τα προσθέσετε εναλλακτικά με την πηκτίνη.

Καλή σας απόλαυση!

Φιλιά, Φωτεινούλα



4 σχόλια:

  1. Πολύ ωραία μαρμελάδα! Και το χρώμα της είναι πολύ όμορφο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευχαριστώ Μαρία! Άξιζε το ξεσπόριασμα τελικά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ωραία βγήκε η μαρμελάδα σου Φωτεινή.
    Εχει δέσει πολύ καλά.

    Αν κι εμένα μου αρέσουν τα σποράκια του σύκου πάντως.

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γειά σου Μάριον! Είχαν ανέβει όλα τα σποράκια πάνω με το βράσιμο που έπαθα πανικό! Κατέβασα τα σινουά και όλα τα σουρωτήρια κι άρχισα το πηγαινέλα για να μπορέσω να τα ξεφορτωθώ. Φυσικά και δεν φύγαν όλα αλλά καθάρισε αρκετά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Chit chat!!!