Σάββατο, 3 Νοεμβρίου 2012

GIRL GEEK DINNERS - Τα λόγια μου (2)



Για όσες δεν καταφέρατε να παρευρεθείτε στην εκδήλωση των GIRL GEEK DINNERS - ALL ABOUT MENTORING, αυτά ήταν τα λόγια μου κι ελπίζω να σας εμπνεύσουν και να ξεκινήσετε να κάνετε αυτό που αγαπάτε με πίστη, αφοσίωση και πολύ πολύ αγάπη.

Καλησπέρα σας,
Ονομάζομαι Φωτεινή Παλιεράκη και είμαι η δημιουργός του food blog www.oikaliteressyntagesmou.blogspot.com.
Από την πλευρά μου θα σας μιλήσω για το blogging, τι είναι το blogging, πως το ξεκίνησα και γιατί, που βρίσκομαι τώρα και που μπορώ να φτάσω.
Γεννήθηκα στη Σύρο με Κρητική καταγωγή αλλά ζω και εργάζομαι στην Αθήνα. Είμαι σύζυγος και μητέρα δύο παιδιών. Σπούδασα Μηχανικός Ορυκτών Πόρων και έχω μεταπτυχιακό δίπλωμα στη Διοίκηση Επιχειρήσεων και Μεταπτυχιακό δίπλωμα στο Σχεδιασμό και Καταγωγή Υπογείων Έργων. Εργάστηκα ως Μηχανικός Χρονικού Προγραμματισμού επί 14 συναπτά χρόνια αλλά πλέον δραστηριοποιούμαι στο χώρο του food blogging και της μαγειρικής, γενικότερα, τον τελευταίο ενάμισι χρόνο περίπου!
Όπως πολλούς από εμάς, ίσως και τους περισσότερους, η οικονομική κρίση μας οδήγησε στην ανεργία. Αυτό συνέβη και στην περίπτωση μου πριν από ενάμισι χρόνο περίπου. Ακολούθησε η απογοήτευση όπου σύντομα συνοδεύτηκε από αγανάκτηση. Παράλληλα, όμως, μου δημιουργήθηκε έντονη η ανάγκη αξιοποίησης του ελεύθερου χρόνου που διέθετα πια και η μετατροπή του σε πηγή εσόδων. Αν το καλοσκεφτείτε, είναι αστείο, όπως συνηθίζω να λέω, «τώρα έχω το χρόνο να κάνω όσα ήθελα αλλά δεν έχω το χρήμα».
Ξεκίνησα μαθήματα χορού, χορωδίας, ζωγραφικής, yoga και pilates, και ... τότε ήταν που είδα μια διαφήμιση για συμμετοχή σε γνωστό τηλεοπτικό διαγωνισμό μαγειρικής όπου στα πλαίσια του «δεν έχω εργασία, όλα γύρω μου είναι μαύρα αλλά κάτι θέλω να κάνω», αποφάσισα να το τολμήσω, με τη συμπαράσταση του συζύγου μου. Και κάπως έτσι ξεκίνησαν όλα…
Πήρα μέρος στο διαγωνισμό με μεγάλη επιτυχία, αναλογιζόμενη τη δική μου απειρία και την ανύπαρκτη ενασχόληση μου με τις επαγγελματικές κουζίνες.
Κι ενώ συνέχισα να αντιμετωπίζω το δίλημμα «Να βρω μια οποιαδήποτε δουλειά για να βοηθήσω στα οικονομικά του σπιτιού με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην ανατροφή των παιδιών ή να κάτσω σπίτι να μεγαλώσω τα παιδιά μου;», αποφάσισα να μετατρέψω τη μαγειρική μου εμπειρία σε βιοποριστικό σκοπό!
Ήδη είχαν περάσει αρκετοί μήνες με μηδενικά αποτελέσματα στην αναζήτηση εργασίας στο αντικείμενο σπουδών μου και, καθώς, από τη φύση μου είμαι ανήσυχο πνεύμα, δεν θα μπορούσα απλά να κάθομαι στο σπίτι μου, έπρεπε να κάνω κάτι ως σύζυγος και μάνα 2 μικρών παιδιών. Αυτό το κάτι όμως θα έπρεπε να μου αποφέρει και ένα στοιχειώδες κέρδος ή ευχαρίστηση!
Το μότο μου ήταν ότι ξεκινάω κάτι, χωρίς να ξέρω μέχρι που μπορώ να το φτάσω και ως εκ τούτου ό,τι προκύψει από αυτό θα είναι κέρδος. Εκ των πραγμάτων ξεκίνησα να δραστηριοποιούμαι σε ένα χώρο που δεν γνώριζα.
Ένα μεσημέρι, 17 Οκτωβρίου 2011, που έλειπε ο σύζυγος μου στη δουλειά και τα παιδιά στο σχολείο, και μιζέριαζα με τη ζωή μου, έφτιαξα ένα blog μαγειρικής. Ουδέποτε είχα ασχοληθεί με το blogging και για την ακρίβεια, οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές δεν με ενδιέφεραν αν και αποτελούσαν εργαλείο της δουλειάς μου.
Γιατί blogging?
Ζούσα πολλές ώρες μέσα στο σπίτι, μόνη μου και είχα έντονη την ανάγκη για επικοινωνία. Οι φίλες μου, που γνώριζαν για το διαγωνισμό, μου ζητούσαν συνεχώς συνταγές και έτσι θεώρησα ότι ήταν πολύ πιο εύκολο να τις μοιράζομαι μαζί τους μέσα από μια ενιαία πλατφόρμα επικοινωνίας από το να τους τις γράφω κάθε φορά και να τις στέλνω με Mail ή να τους τις λέω τηλεφωνικώς.
Το blog είναι κάτι εντελώς προσωπικό και μέσα από αυτό μπορείς να μοιραστείς ο,τιδήποτε σε ενδιαφέρει. Επίσης, έχει μηδενικό κόστος επένδυσης και χρησιμοποιεί τη διαδικτυακή τεχνολογία πράγμα που προσφέρει αμεσότητα στην επικοινωνία, έχει παγκόσμια απήχηση και μπορείς να το χρησιμοποιείς όποια ώρα της ημέρας θες, ακόμα και με τις πυτζάμες σου.
Έτσι, λοιπόν, έφτιαξα ένα μαγειρικό blog και, καθημερινά, έφτιαχνα το φαγητό μου, το φωτογράφιζα, έγραφα τη συνταγή μου, επικολλούσα τις σχετικές φωτογραφίες, έκανα τη δημοσίευση μου και … από εκεί που δεν το περίμενα ανακάλυψα έναν καινούριο κόσμο!
Η όλη διαδικασία ήταν απόλυτα προσωπική, δημιουργική, με μπόλικη φαντασία. Επέλεξα το food blogging διότι ούτως ή άλλως ασχολιόμουν με τη μαγειρική που λάτρευα και ανακάλυψα ότι είχα κάποιο ταλέντο, κι όλα αυτά μέσα από το σπίτι μου, κοντά στα παιδιά μου, με απόλυτη ευελιξία στο χρόνο που αυτό απαιτούσε προς διάθεση και με απτό αποτέλεσμα. Ποιο ήταν αυτό;
Ξαφνικά διαπίστωσα ότι άτομα από όλο τον κόσμο έμπαιναν στο blog για να διαβάσουν τις συνταγές μου! Ήταν εκπληκτικό!
Κι ενώ όλα τα προηγούμενα χρόνια που εργαζόμουν ως μηχανικός αντιμετώπιζα προβλήματα με την ανατροφή των παιδιών, ποιος θα τα κρατήσει, ποιος θα τα βγάλει βόλτα, ποιος θα τα πάρει από το σχολείο, ποιος θα τα διαβάσει, ποιος θα τα πάει στις διάφορες δραστηριότητες, πράγματα που λίγο έως πολύ τα έχουμε αντιμετωπίσει όλες οι εργαζόμενες μητέρες, αυτό δεν συνέβαινε τώρα. Και παράλληλα ασχολιόμουν πραγματικά με κάτι που με εξίταρε και ήταν χρήσιμο για το σπίτι μου.
Και όλο αυτό άρχισε σιγά σιγά να μεγαλώνει και να μεγαλώνει, σαν να ήταν το τρίτο μου παιδί. Άρχισα να διαβάζω βιβλία μαγειρικής, να αγοράζω υλικά και εργαλεία, να πειραματίζομαι σε νέες και παλιές συνταγές, να μαγειρεύω, να μαγειρεύω, να μαγειρεύω και να δημοσιεύω! Το μυστικό της επιτυχίας του είναι ότι όλες οι συνταγές μου είναι μαγειρεμένες από εμένα και δοκιμασμένες.
Φωτογραφίες, κείμενα, κατσαρόλες, τηγάνια, όλη μέρα ασχολιόμουν με αυτά. Η κουζίνα μου πια δεν με χωράει. Και μαζί με το blog φρόντιζα την οικογένεια μου και τη Φωτεινή. Και τελικά, από εκεί που δεν είχα τίποτα προγραμματισμένο, το ένα πράγμα έφερε το άλλο.
Ανακάλυψα την κοινότητα των food bloggers όπου μοιράστηκα μαζί τους προβληματισμούς και ιδέες αλλά είχα και την ευκαιρία να συμμετάσχω σε διάφορα μαγειρικά events όπως ήταν η ξενάγηση στις αποθήκες του ΑΒ Βασιλόπουλος στα Οινόφυτα αλλά και η ξενάγηση μας στην κουζίνα των TGI Fridays.
Παρακολούθησα, και παρακολουθώ, σεμινάρια μαγειρικής, από μοριακή γαστρονομία μέχρι Γαλλική ζαχαροπλαστική, από καταξιωμένους ανθρώπους του χώρου, όπως στη σχολή Le Monde, και άρχισα να επενδύω σε αυτή τη δουλειά, η μαγειρική πλέον έχει γίνει η δουλειά μου.
Χρησιμοποίησα, και χρησιμοποιώ, τα social media για να αναπτύξω και να διαφημίσω τη δουλειά μου αλλά και να έρθω σε επαφή με ανθρώπους του χώρου από τους οποίους παίρνω πολύτιμη βοήθεια, συμβουλές και πληροφορίες.
Παράλληλα, παρακολούθησα ένα σεμινάριο συγγραφής για να με βοηθήσει και στη γραφή των κειμένων μου αλλά και για να ξεκινήσω να γράφω πρωτότυπο λογοτεχνικό βιβλίο μαγειρικής.
Ταυτόχρονα, ασχολήθηκα ως συμπαραγωγός σε μια εβδομαδιαία, ραδιοφωνική εκπομπή μαγειρικής όπου συνοδεία μουσικής περιέγραφα τις συνταγές μου.
Συμμετείχα και συμμετέχω σε άλλους διαδικτυακούς διαγωνισμούς μαγειρικής, όπως π.χ. των Μύλων Αγίου Γεωργίου, όπου τα σιροπιαστά μου τσουρέκια πήραν το πρώτο βραβείο και έτσι είχα την ευκαιρία να γνωρίσω τον κο Μαμαλάκη από κοντά και να φάω από τα χεράκια του.
Τον τελευταίο καιρό συμμετέχω ως chef στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του cookisto όπου μαγειρεύω και πουλάω καθημερινά σπιτικό φαγητό και γλυκά κατόπιν ηλεκτρονικής παραγγελίας.
Επίσης, συνεργάστηκα με το diytv.gr όπου μου έφτιαξε ένα βίντεο πως μαγειρεύω σουφλέ σπανάκι και, φυσικά, τα GIRL GEEK DINNERS όπου μου έκαναν την τιμή να με καλέσουν για να σας μιλήσω για τα κατορθώματα μου και πως ένα τυχαίο γεγονός μπορεί να σου αλλάξει τη ζωή προς το καλύτερο χωρίς να το έχεις καν φανταστεί ή προβλέψει.
Το blog μου, oikaliteressyntagesmou, μέσα σε ένα χρόνο έχει μεγαλώσει πολύ. Αποτελεί ένα προσωπικό ιστολόγιο μαγειρικής όπου περιλαμβάνει, κατά βάση, συνταγές μαγειρικής. Παραδοσιακές, διεθνείς, gourmet, πρωτότυπες δικές μου, και πολλά πολλά γλυκά. Όλα από τα χεράκια μου. Επίσης, πληροφορίες όπως «Τι μπορώ να διατηρήσω στην κατάψυξη μου;», συμβουλές μαγειρικής και μικρά μυστικά αλλά και άρθρα, όπως πια είναι η καλύτερη γυναίκα σεφ στον κόσμο.
Επεκτείνεται, όμως, συνεχώς και περιλαμβάνει πλέον ξεχωριστή σελίδα για cupcakes, τα οποία τα ετοιμάζω και τα πουλάω για το σπίτι ή για εκδηλώσεις.
Για να σας γλυκάνω, μερικά από τα cupcakes μου όταν αφήνω τη φαντασία μου να δημιουργήσει!
Ξεχωριστή σελίδα, e-παραγγελία, μέσα στην οποία μπορείς να βρεις πολλά ενδιαφέροντα προϊόντα να αγοράσεις, όλα φτιαγμένα από εμένα, όπως η διάσημη μερέντα μου, που ξεκίνησα να τη βγάζω σε γεύσεις αλλά και γλυκά κουταλιού και μαρμελάδες, τουρσιά σε πολύ προσιτές τιμές.
Υπάρχει ξεχωριστή σελίδα που αφορά εκδηλώσεις, η οποία περιλαμβάνει μενού αλμυρών και γλυκών πιάτων, για να επιλέξετε τα πιάτα που σας αρέσουν να γεμίσουν το τραπέζι σας.
Και, τέλος, σελίδα που φιλοξενεί το Home Cooking.
Το πιο σημαντικό, προσωπικό μου δημιούργημα,  από όλα είναι το HOME COOKING που αφορά μίνι σεμινάρια μαγειρικής στο σπίτι σας, με ένα μενού τριών πιάτων, με συνταγές επιλεγμένες από εσάς, και με συμμετοχή των φίλων σας. Μαγειρεύουμε μαζί, σας δείχνω τον τρόπο και τις τεχνικές παρασκευής των πιάτων που έχετε επιλέξει, και μετά απολαμβάνετε το φαγητό που ετοιμάσατε, μαζί με την παρέα σας, και σας κερνάω το κρασί!
Κράτησα για το τέλος, το Cookisto.com, στο οποίο συμμετέχω ως σεφ με πολλούς followers και εξαιρετικές κριτικές για τα πιάτα μου. Το cookisto είναι μια μαγειρική κοινότητα όπου μπορείς να βρεις καθημερινά, σπιτικό φαγητό, σε πολύ προσιτές τιμές!
Μέσα από το cookisto προέκυψε η συνεργασία με την diytv.gr όπου μου έφτιαξε το πρώτο μου μαγειρικό βίντεο, στο οποίο σας ετοιμάζω σουφλέ σπανάκι με απλό και νόστιμο τρόπο. Σας προσκαλώ να μπείτε και να το δείτε, είναι δωρεάν.
Και, φυσικά, η παρουσία μου εδώ στα Girl Geek Dinners, αποτελεί άλλο ένα σκαλοπάτι επιτυχίας στην πορεία μου.
Και όλα αυτά, να επισημάνω, οργανώνονται και εκτελούνται στο σπίτι μου, πλάι στα παιδιά και το σύζυγο μου, με την αμέριστη βοήθεια και συμπαράσταση τους, και την απίστευτη αρωγή και ευχρηστία των ηλεκτρονικών υπηρεσιών και των social media! Πολύ πολύ κέφι, μεράκι και όρεξη για αυτό που κάνω, το οποίο πλέον τολμώ να το πω δουλειά γιατί απαιτεί απίστευτο χρόνο από εμένα!
Όπως αντιλαμβάνεστε, βέβαια, το food blogging δεν το αντιμετωπίζω πλέον ως απλή επικοινωνία με τις φίλες μου. Διαβάζετε σε πάνω από 60 χώρες, από 500 άτομα καθημερινά κατά μέσο όρο. Ευελπιστώ αυτά τα νούμερα να γίνουν ακόμα μεγαλύτερα πράγμα που απαιτεί περισσότερη αφοσίωση και ενασχόληση από εμένα. Προκύπτουν συνεχώς νέες επιχειρηματικές προτάσεις και συνεργασίες, οι οποίες θα μου αποφέρουν κάποιο υπολογίσιμο μηνιαίο εισόδημα, έχω υπομονή.
Θέλω να διαδώσω ακόμα περισσότερο την ιδέα του HOME COOKING, και πιστεύω ότι εν καιρώ κρίσης όλοι γυρίζουμε στην κουζίνα μας, είτε μόνοι μας είτε με παρέα.
Το ίδιο ισχύει και για τις ηλεκτρονικές παραγγελίες, όπου μπορούμε να βρούμε προϊόντα, φτιαγμένα με αγνά υλικά, για ανθρώπους που δεν προλαβαίνουν να τα ετοιμάσουν μόνοι τους, σε τιμές παραπλήσιες του σούπερ μάρκετ αλλά με πολύ καλύτερη διατροφική αξία και ποιότητα.
Επίσης, σκέφτομαι ότι ίσως στην πορεία ανοίξω κάποιο κατάστημα, πέρα από το ηλεκτρονικό, όπου θα μπορώ να διαθέτω και εκεί τις δημιουργίες μου.
Ενώ, στριφογυρίζει, συνεχώς, η ιδέα έκδοσης ενός λογοτεχνικού βιβλίου μαγειρικής, όταν ωριμάσει αρκετά η σκέψη και πάνω από όλα θέλω να συνεχίσω να είμαι συνειδητοποιημένη και αφοσιωμένη σύζυγος και μητέρα.  
Η κρίση άφησε πολλές από εμάς χωρίς δουλειά αλλά μας επέτρεψε να απολαμβάνουμε οικογενειακές στιγμές που παλιότερα δεν θα είχαμε τη δυνατότητα. Οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες και τα διάφορα εργαλεία τους μας εξυπηρετούν ώστε να προσαρμόσουμε την ανάγκη μας για απασχόληση ή κάποιο έξτρα οικογενειακό εισόδημα στα πλαίσια του διαθέσιμου οικογενειακού μας χρόνου. Επίσης, μας εξυπηρετούν να αναπτύξουμε γρηγορότερα τη δουλειά μας ή ακόμα και να βρούμε έναν καινούριο τομέα απασχόλησης.
Είναι σημαντικό όμως να κατανοήσουμε ότι σε αυτή τη δύσκολη στιγμή της οικονομικής περιόδου που διανύουμε θα πρέπει να μάθουμε να βοηθάμε και να υποστηρίζουμε ο ένας τον άλλον στην προσπάθεια του με σύνεση και συνέπεια σε αυτό που έχουμε επιλέξει να κάνουμε. Δεν ζητάμε να γίνουμε πλούσιοι, πρώτα από όλα θέλουμε να επιβιώσουμε και να παρέχουμε μία ικανοποιητική και ευπρεπής ζωή σε εμάς και στην οικογένεια μας.
Κι αν είμαστε εμείς καλά, θα είναι και οι γύρω μας.
Ευχαριστώ

Φιλιά, Φωτεινούλα

8 σχόλια:

  1. Καλημέρα Φωτεινή!
    Διάβασα με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον την ανάρτησή σου!
    Εύχομαι όλα να πάνε καλά στις επιδιώξεις και τα όνειρά σου! Είναι πραγματικά πολύ παρήγορο και όμορφο το ότι ανακάλυψες κάτι που σου ταιριάζει και προφανώς αγαπάς πολύ, με αφορμή τη δύσκολη οικονομική κρίση που όλοι μας βιώνουμε!
    Φιλιά και καλή εβδομάδα εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα, Ερμιόνη! Εύχομαι ό,τι καλύτερο και σε σένα και σε όλα τα ευχάριστα που έρχονται!!! Συγχαρητήρια και για το διαγωνισμό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ ωραίο που έβαλες και την ομιλία σου εδώ! Ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα βραδιά, καλή συνέχεια ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Για όλες όσες δεν κατάφεραν να παρεβρεθούν στην πολύ όμορφη εκδήλωση εκείνο το βράδυ. Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ωραία ομιλία Φωτεινή.
    Απλή, καθαρή και με νόημα.
    Εύχομαι ότι καλύτερο.

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ευχαριστώ Μάριον, ήταν από καρδιάς και ελπίζω όλα να πάνε ακόμα καλύτερα για όλους μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πολλά συγχαρητήρια Φωτεινή!
    Για τη δύναμη, το κουράγιο, το κέφι και το δυναμισμό σου!

    Φιλικά
    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ευχαριστώ Ζ.! Ξέρουμε και οι δύο πόσο δύσκολο είναι να απαρνηθείς κάτι που σπούδασες για να κάνεις κάτι που αγαπάς! Φιλάκια κι ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Chit chat!!!