Δευτέρα, 7 Ιανουαρίου 2013

10 τρόφιμα που εμποδίζουν τη γρίπη



Η κύρια αιτία της χαμηλής ανοσίας απέναντι στη γρίπη δεν είναι τίποτα άλλο παρά η έλλειψη θρεπτικών ουσιών.

Υπάρχουν τροφές που μας προστατεύουν από τον ιό της γρίπης αλλά και τροφές που μας βοηθούν να αναρρώσουμε γρηγορότερα. Μία σωστή και ισορροπημένη διατροφή πρέπει να αποτελείται από τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, βιταμίνες και μέταλλα.

Τα θρεπτικά συστατικά είναι ειδικές ενώσεις που παίρνουμε από τα τρόφιμα που τρώμε και βοηθούν να επιδιορθωθούν τα κύτταρα του σώματος, στην ανάπτυξη των οστών και των μυών και να παρέχουν ενέργεια για την καθημερινή εργασία. 

Οι βιταμίνες, τα ανόργανα άλατα, αμινοξέα, ουσιώδη λιπαρά οξέα, νερό, θερμίδες από τρόφιμα όπως υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και λίπος ονομάζονται θρεπτικές ουσίες. Υπάρχει, επίσης, κάποια κατηγορία θρεπτικών συστατικών που ονομάζονται μη ουσιώδη επειδή το σώμα τα παράγει από μόνο του. 

Η ανεπάρκεια θρεπτικών ουσιών οδηγεί σε ασθένεια και γρίπη.

Τα Top 10 τρόφιμα για την πρόληψη και τη θεραπεία της γρίπης είναι:

Γιαούρτι
Περιέχει προβιοτικά και πρεβιοτικά που κρατούν τα μικρόβια μακριά. Τουλάχιστον μια μερίδα την ημέρα είναι απαραίτητη για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού σας συστήματος.

Μαύρη σοκολάτα
Βοηθάει στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και την καταπολέμηση των ασθενειών.

Στρείδια
Περιέχουν μια ουσιαστική θρεπτική ουσία που ονομάζεται zinc (ψευδάργυρος). Αυτή εξουσιοδοτεί τα λευκά αιμοσφαίρια για την καταπολέμηση των βακτηρίων και των ιών όπως η γρίπη ή κρυολόγημα.
Ένα στρείδι μεσαίου μεγέθους παρέχει στο σώμα την ποσότητα ψευδαργύρου που χρειάζεται. 

Αμύγδαλα
Οι ερευνητές στο Πανεπιστήμιο Tufts ανακάλυψαν ότι τα αμύγδαλα παρέχει αντιοξειδωτική βιταμίνη E που μειώνει την ευαισθησία στο κρύο και στις λοιμώξεις του αναπνευστικού.

Φράουλες
Μελέτες έχουν δείξει ότι οι φράουλες μπορούν να μειώσουν την ένταση και τη διάρκεια του χρόνου του κρυολογήματος και της γρίπης. Ένα φλιτζάνι φράουλες καλύπτει το 160% των ημερήσιων αναγκών σας.

Γλυκοπατάτα
Η Γλυκοπατάτα έχει βήτα-καροτίνη που εξουσιοδοτεί το μηχανισμό άμυνας του οργανισμού και βοηθά το ανοσοποιητικό σύστημα καθώς εξουδετερώνει τις βλαβερές τοξίνες. Άλλες κορυφαίες πηγές βήτα-καροτίνης είναι το πορτοκάλι, τα καρότα, το κολοκύθι, η κολοκύθα, οι  κρόκοι αυγών και το πεπόνι.

Τσάι
Ερευνητές του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ έχουν ανακαλύψει ότι η κατανάλωση 5 φλιτζανιών μαύρο τσάι την ημέρα θα ενισχύσει το ανοσοποιητικό μας σύστημα 4 φορές μετά τη λήψη του για 2 εβδομάδες. Περιέχει κατεχίνες που καθαρίζουν το σώμα. Επίσης, μπορείτε να καταναλώνετε καθημερινά 3 φλιτζάνια λευκό ή πράσινο τσάι.

Σολομό
Μελέτες έχουν αποκαλύψει ότι ο άγριος σολομός αυξάνει το επίπεδο της βιταμίνης D.

Φρέσκο ​​σκόρδο
Το ξέρουμε για την οδυνηρή μυρωδιά του αλλά βοηθά στην πρόληψη κρυολογήματος και για όσους είναι ήδη κρυωμένοι, βοηθά στην ανάρρωση. Συνιστάται να παίρνετε 2 φρέσκα σκελίδες την ημέρα.

Μανιτάρια
Έχει ισχυρά όπλα ενάντια στη γρίπη. Το σελήνιο, το οποίο βοηθά τα λευκά αιμοσφαίρια να αράγουν κυτταροκίνες, τη βήτα γλυκάνη, μια αντιμικροβιακή είδος ίνα που βοηθά στην ενεργοποίηση των κυττάρων που καταπολεμούν λοιμώξεις. Τα μανιτάρια αποτελούν τον κορυφαίο μαχητή της γρίπης. 

Φιλιά, Φωτεινούλα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Chit chat!!!