Τρίτη, 23 Απριλίου 2013

Ελβετική μαρέγκα... η καλύτερη!


Έχω πάθος με τη μαρέγκα! Τη λατρεύω! Είναι ελαφριά και έχει άπειρες χρήσεις! Όχι, δεν με πειράζει που είναι μόνο αβγά, αβγά και αβγά, δεν με ενοχλεί καθόλου. Όταν ήμουν μικρή, η γιαγιά μου η Ειρήνη μου έδινε για απογευματινό κρόκο αβγού χτυπημένο με ζάχαρη (δοκιμάστε το) και μου άρεσε ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ, με ξετρέλαινε! 

Ίσως γι'αυτό το λόγο η μαρέγκα είναι από τα αγαπημένα μου όπως είναι οι μαρέγκες, οι μπεζέδες (λατρεμένο γλυκό που έχει σηματοδοτήσει τις καλοκαιρινές διακοπές μου στη Σύρο) και αρέσει πολύ και στα παιδιά μου. Εξάλλου, τι άλλο να κάνεις μια αράδα ασπράδια που έχουν περισσέψει εκτός από ... μαρέγκα;

Enough, με την πολυλογία! Όπως οι περισσότεροι, ίσως, η μαρέγκα που συνηθίζουμε να φτιάχνουμε είναι ασπράδια χτυπημένα με άχνη και κρυσταλλική ζάχαρη, ψημένα στο φούρνο. Τι γίνεται όμως όταν το ψήσιμο στο φούρνο ΔΕΝ περιλαμβάνεται στην περιγραφή της συνταγής; Τα αβγά πρέπει να παστεριωθούν εφόσον δεν θα καταναλωθούν άμεσα. 

Η Ελβετική μαρέγκα λύνει αυτό το πρόβλημα διότι τα αβγά παστεριώνονται σε μπεν μαρί μαζί με τη ζάχαρη και δημιουργούν μια δεμένη γευστική πανδαισία ΑΞΕΠΕΡΑΣΤΗ! Λαστιχωτή υφή, δεμένη γεύση, καψαλισμένη με το φλόγιστρο στολίζει άψογα τάρτες, cakes, cupcakes, κι ακόμα ψήνεται στο φούρνο σε μαρέγκες με καραμελωμένη καρδιά.




Λίστα για ψώνια
100γρ. ασπράδια (4-5 αβγά)
200γρ. κρυσταλλική ζάχαρη


Τοποθετούμε τη ζάχαρη και τα ασπράδια σε μπεν μαρί αφού έχει αρχίσει να βράζει το νερό. Σε καμία περίπτωση το νερό δεν θα πρέπει να έρχεται σε επαφή με το μεταλλικό σκεύος παρά μόνο ο ατμός του θα είναι αυτός που ζεσταίνει το υλικό μέσα στο μπωλ. 

Χτυπάμε και ανακατεύουμε συνεχώς τα δυο υλικά καθώς ζεσταίνονται μέχρι να αλλάξει χρώμα το μίγμα και να αποκτήσει συμπαγή υφή. Στη συνέχεια, μεταφέρουμε το μίγμα στο μίξερ και το χτυπάμε με΄χρι να κρυώσει και να γίνει σφιχτή μαρέγκα.

Θα καταλάβετε ότι όταν κρυώσει είναι το σημείο όπου η μαρέγκα έχει ασπρίσει εντελώς και δεν κουνιέται από τη θέση της ακόμα κι αν αναποδογυρίσετε το σκεύος!

Τη στρώνετε με σπάτουλα ή με σακούλα στο γλυκό που θέλετε να διακοσμήσετε και την καίτε με το φλόγιστρο ή στο γκριλ. Επειδή έχω δοκιμάσει και τα δύο συστήνω το φλόγιστρο διότι το γκριλ είχε άθλιο αποτέλεσμα για τα δικά μου δεδομένα. 

Αν αποφασίσετε να κάνετε μαρέγκες θα τις φορμάρετε με σακούλα πάνω σε αντικολλητικό χαρτί και θα τις ψήσετε σε κρύο φούρνο για 30-40 λεπτά στους 140ο C. Ιδανικά θα την ανακατέψετε με ξηρούς καρπούς.

Καλές δημιουργίες!

Φιλιά, Φωτεινούλα




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Chit chat!!!